loading...
دوستداران حسين رفيعي
سعيد روحي بازدید : 200 1392/08/02 نظرات (1)

 

گفتگو حسين رفيعي با سايت تبيان

حسين رفيعي

 

 

اين روزها شاهد حضو هنرمند محبوب ، صميمي و حرفه اي حسين  رفيعي در برنامه‌هاي مختلف تلويزيون هستيم. او دو دهه است در عرصه‌هاي مختلف هنري حضور دارد.

 

 

 

رفيعي دهه 70 با نقش متفاوت «فَ فَ» در اذهان مردم ماندگار شد و هنوز هم بسياري او را با همان نقش مي‌شناسند.

كارهاي مختلفي را از رفيعي در تئاتر، سينما و مجموعه‌هاي تلويزيوني ديده‌ايم، اما بيشتر او را مجري مي‌دانيم تا بازيگر، در حالي كه او خودش را يك بازيگر مي‌داند.


حسين رفيعي را در چندين حوزه از جمله بازيگري براي گروه‌هاي مختلف سني، اجراي برنامه‌هاي متعدد در شبكه‌هاي گوناگون سيما مي‌بينيم. آيا اين يك قابليت و توانمندي است يا اين روزها خيلي پركار شده‌ايد؟


كارها طبق روال معمولي پيش مي‌رود و پركار نشده‌ام. برخي از برنامه‌ها در طول سال ضبط شده كه پخش آنها از شبكه‌ها به صورت همزمان شده است و اين باعث شده برخي فكر كنند من پر كار شده ام و همه پيشنهادهايي كه به من مي‌شود را بدون هيچگونه بررسي مي‌پذيريم.


فكر نمي‌كنيد بازيگري و اجرا در نقش‌ها و گونه‌هاي مختلف و كلا پركاري به سابقه هنري‌تان لطمه بزند؟

 

حسين رفيعي

من حدود 20 سال است كه بازيگر و مجري هستم و اين موضوع صرفا براي همين ايام نيست. كارم را با بازيگري شروع كردم و هميشه دوست دارم كه بازيگر بمانم. دوره‌اي كه برنامه‌هاي شبانه تلويزيون را اجرا مي‌كردم بيشتر دوستان مي‌گفتند رفيعي ديگر بازيگر نيست و تنها مجري است و پس از مدتي دوباره نقش‌هاي متعدد را براي بازي به من پيشنهاد دادند.


من همزمان بازيگري و اجراهاي تلويزيون را انجام مي‌دهم؛ البته من مجري، بازيگر هستم و مردم هنوز برنامه‌هايي مانند مهتاب را به ياد دارند كه هر شب از تلويزيون پخش مي‌شد و من در بخش‌هايي از آن برنامه كه مجري بودم بازي هم مي‌كردم.


اين‌كه بخواهيم بگوييم در همه برنامه‌ها شما مجري، بازيگر بوده‌ايد درست نيست مثلا برنامه صبحگاهي «صبح آمد» كه از شبكه 3 سيما پخش مي‌شد شما مجري بوديد، نه مجري، بازيگر.

 

حسين رفيعي

من معمولا در همه اجراهايم بازي مي‌كنم و از تكنيك‌هايي همچون بداهه‌پردازي براي ارتباط بيشتر با مخاطب نيز بهره مي‌گيرم. من در بخش‌هايي از برنامه صبح آمد هم بازي مي‌كردم.


گفتيد شما در همه اجراها بازي مي‌كنيد، شايد همين موضوع باعث شد كه مديران سيما تصميم بگيرند تا بازيگران ديگر عهده‌دار اجرا در تلويزيون نباشند.


اتفاقا دوستان در تقسيم‌بندي‌هايشان من را هم جزو بازيگران قرار دادند و قرار شد من هم ديگر مجري نباشم. البته من مرزبندي نمي‌كنم، اگر كسي توانايي اجرا و بازيگري را داشته باشد، اشكالي ندارد كه بتواند در اين بخش‌ها فعاليت كند.


اما هنوز هم به عنوان مجري در تلويزيون حضور داريد؟


وقتي دوستان تصميم مي‌گيرند كه باز هم اجراهاي برنامه‌هاي تلويزيون به من سپرده شود من هم با كمال ميل مي‌پذيرم. البته اين را هم بگويم بالاخره همه ما بايد هزينه‌هاي زندگيمان را به گونه‌اي تامين كنيم. بازيگري و اجرا هم عشق و هم شغل من است و نمي‌توانم پيشنهادهاي كاري را نپذيرم.

حسين رفيعي و سينما

دوره كوتاهي را تقليد صدا هم كار مي‌كرديد، اما اين كار را مانند بازيگري و اجرا ادامه نداديد.


هيچوقت نخواستم تقليد صدا كار كنم. من يك بار در برنامه‌اي صداي علي دايي  را تقليد كردم كه قرار نبود رسانه‌اي شود، اما بلافاصله از طريق بلوتوث در ميان مردم پخش شد كه متوجه ناراحتي و دلخوري علي دايي شدم و بلافاصله از ايشان عذرخواهي كردم.


سال گذشته خبري در خصوص فوت شما منتشر شد كه بلافاصله تكذيب كرديد، برخي گفتند اين اقدام از سوي خود شما صورت گرفته است.


خوشبختانه اتفاقي براي من نيفتاده بود و شايعه مرگ من يك شوخي بي‌مزه بود. من نمي‌دانم كه منشأ اين اخبار كجاست. كساني كه چنين مطالبي را منتشر مي‌كنند، به اين موضوع هم فكر كنند كه ما خانواده‌اي داريم كه با شنيدن اين اخبار نگران مي‌شوند.


من وقتي با تماس دوستان متوجه اين موضوع شدم، ابتدا با خانواده‌ام تماس گرفتم و آنها را نسبت به صحت سلامتم مطمئن كردم. راجع به چنين شايعاتي واکنش نشان مي دهم به افرادي كه تصور كردند اين كار را كرده‌ام تا به محبوبيت برسم بايد بگويم با اين‌گونه كارها كسي محبوب نمي‌شود.


براي سال جديد برنامه‌اي مشخصي داريد؟

 

 

حسين رفيعي و تلويزيون

در حال حاضر براي گروه كودك و نوجوان شبكه قرآن برنامه‌اي را توليد مي‌كنيم كه اميدوارم مورد رضايت مخاطبان قرار بگيرد. براي شخصيت «فَ فَ» هم برنامه‌هايي داريم كه اگر طرحمان آماده و تصويب شد شروع خواهيم كرد.

مسابقه‌هاي زوج برتر در شبكه آموزش و سرآشپزبزرگ در شبكه 2 ادامه خواهد داشت؟

براي اين موضوع فعلا تصميمي گرفته نشده است.


دوست نداريد به گذشته برگرديد و مسابقه‌هاي تلفني را اجرا كنيد؟


مسابقه تلفني نياز به عنصر جذابيت دارد. من 10 سال پيش مسابقه‌هاي تلفني را اجرا مي‌كردم كه ميان مخاطبان جايگاه خاصي داشت، اما مسابقه‌هايي كه اين روزها پخش مي‌شود تكراري است و به نظرم نياز به تنوع دارد.


نمي‌خواهيد مانند مجريان ديگر تلويزيون، كارگردان و تهيه‌كننده كارتان باشيد.


من چند اثر از كارهايم را كارگرداني هنري كرده‌ام و به صورت تخصصي آشنايي با كارگرداني تلويزيوني ندارم. ترجيح مي‌دهم بيشتر بازي و اجرا كنم و هنوز كارگرداني و تهيه‌كنندگي برايم تبديل به دغدغه نشده است.


فرشيد شکيبا

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط mahsa در تاریخ 1392/08/03 و 22:13 دقیقه ارسال شده است

salam aghay rafie kheily khoshhal shodim ke to in sait karhay ghashangetono mibinim mer30


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مروري بر فعاليت هاي سينمايي و تلويزيوني هنرمند محبوب كشور حسين رفيعي
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 601
  • بازدید کلی : 11,259